Gele sterren in Google Adwords

Hoe krijgt u gele sterren in Google Adwords?

Webwinkels die adverteren via Google AdWords hebben de mogelijkheid hun productfeed tevens in te zetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Hiervoor dient een adverteerder zijn of haar Google Merchant Center account te koppelen aan zijn Google AdWords account.

 

Webwinkels die adverteren via Google AdWords kunnen de Google Shopping resultaten inzetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Uw beoordelingen met de ratingstars worden weergegeven bij uw Adwords advertenties.

 

Het eerste wat opvalt is dat de Adwords advertenties vaker worden getoond. Goed nieuws dus voor de adverteerders omdat hier geen extra kosten voor worden doorberekend.

 

Hoe krijgt u uw reviews in Google Adwords?

Bedrijven en webwinkels die adverteren via Google AdWords hebben de mogelijkheid om hun productfeed tevens in te zetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Alleen bepaalde advertenties kunnen worden weergegeven met extensies voor beoordeling verkoper. Hiervoor hoeft u uw accountinstellingen niet te wijzigen. Als u aan de volgende criteria voldoet, gebeurt de distributie automatisch en wordt u automatisch aangemeld voor weergave van reviews bij uw advertenties op Google.com en zoekpartners van Google. De criteria zijn:

  • Uw campagne moet zijn aangemeld voor Google Zoeken.
  • De gebruiker moet zoeken op Google.com, Google.co.uk, Google.de, Google.fr of Google.nl.
  • U moet een adverteerder zijn die betaalde goederen of services aanbiedt aan gebruikers of die het kopen of verkopen van producten of services via een marktplaats mogelijk maakt.
  • Uw bedrijf moet ten minste 150 unieke recensies hebben met een totale beoordeling van 4 of meer sterren in Google Shopping, begin direct met het verzamelen van deze unieke reviews.
    • Reviews in Google Shopping bestaan uit een gecombineerde beoordelingsscore met fragmenten van klantrecensies van sites van derden en Google Checkout.
  • U hoeft geen Google Merchant Center-account te hebben om ervoor te zorgen dat uw advertenties geschikt zijn voor reviews.

Reviews van bedrijven en webwinkels die via het systeem van The Feedback Company zijn verzameld, worden automatisch opgenomen in Google Shopping en Adwords.


 

 

Mijn reviews en de sterren worden niet weergegeven in Google Adwords

Beoordelingen voor Google Shopping worden pas in Adwords weergegeven voor uw bedrijf als er 150 unieke reviews zijn verzonden.

Recensies worden niet in real-time toegevoegd aan de zoekresultaten van Google Shopping. Daardoor kan er mogelijk enige tijd zitten tussen uw ontvangst van een nieuwe recensie en de verwerking ervan in uw beoordeling in de zoekresultaten van Google Shopping. Hetzelfde geldt wanneer een recensie wordt verwijderd van een website met reviews. 

Als u heeft gemerkt dat uw recensies niet langer worden weergegeven, controleert u of de winkelnaam en het geregistreerde domein in uw account van Google Merchant Center en op de beoordelingswebsites overeenkomen.

Meer informatie over het bijwerken van de winkelnaam en de URL van de website in de accountinstellingen van Google Merchant Center.
Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?