Twinkle Magazine interviewt Arjan van Es, oprichter The Feedback Company

De Brabantse ondernemer Arjan van Es heeft begin deze maand officieel The Feedback Company gelanceerd. Het is een klantbeoordelingssysteem voor webwinkeliers, dat volgens van Es moet concurreren met Ekomi en Trustpilot.


Van Es startte drie jaar geleden met de collectieve inkoopsite Samenvoordeel.com, maar kon daarmee geen boterham verdienen; de afnamevolumes bleven te laag en klanten die zich intekenden gaven later niet thuis.

Mond-tot-mondreclame
De jonge ondernemer besloot met Samenvoordeel.com te stoppen en verder te gaan met een vergelijkingsite: Webwinkelvergelijker.nl, waarop vooral kleine en middelgrote webwinkels staan vermeld. Omdat mond-tot-mondreclame voor deze servicegedreven groep heel belangrijk is volgens Van Es, besloot hij te bouwen aan een klantbeoordelingssysteem.

The Feedback Company
Dat systeem is inmiddels losgekoppeld, uitgebreid en begin deze maand gelanceerd als The Feedback Company. Van Es: ‘Daar wil ik in de toekomst het gros van mijn inkomsten uit halen. Verschillende partijen hebben zich al als klant gemeld, waaronder Inktpatroonshop.nl, Whiteboardshop.nl en Directplant.com.’

Widget
Het systeem werkt als volgt: klanten van klanten van The Feedback Company krijgen na een aankoop een e-mail toegestuurd, waarin om een beoordeling wordt gevraagd. Na een handmatige controle door Van Es, worden positieve reviews geplaatst op Webwinkelvergelijker.nl (voorbeeld) en gecommuniceerd via een widget op de pagina van de webwinkelier (voorbeeld). Negatieve reviews worden doorgestuurd naar de webwinkelier, die twee weken de tijd krijgt om contact op te nemen met zijn klant. Daarna wordt de beoordeling alsnog geplaatst, maar met een naschrift over het ‘bemiddelingstraject’.

Meerwaarde
Volgens Van Es, die na de lopende introductieperiode 29 euro per maand vraagt voor het hele pakket, brengt zijn systeem kleine ergernissen aan het licht. 'Omdat het een derde partij is die het vriendelijk vraagt en je als reviewer prijzen kunt winnen, komen zaken naar boven die klanten anders voor zichzelf houden. Tot mijn eigen verbazing leveren juist de negatieve reviews dus de meeste meerwaarde op.'

Lees hier het interview op Twinkle Magazine

 

 

 

Publicatie: 30 september 2010

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?