Frankwatching: The Feedback Company: Wat vind jij ervan?

The Feedback Company is een klant beoordelingssysteem waar web-winkeliers feedback kunnen krijgen en verwerken. Bedrijven verhogen hiermee niet alleen de klanttevredenheid bij bestaande klanten; de feedback kan ook commercieel worden ingezet bij werving van nieuwe klanten. In gesprek met initiatiefnemer Arjan van Es over deze dienst.


Wat is het?

“The Feedback Company levert een totaalpakket aan diensten inclusief een klant beoordelingssysteem voor web-winkeliers. De diensten zorgen ervoor dat deze web-ondernemers controle houden over de verspreiding van negatieve beoordelingen op het internet, klanttevredenheid verhogen bij bestaande klanten en dat feedback commercieel kan worden ingezet voor de werving van nieuwe klanten.”

Waarom dit initiatief?

“Ik had al WebwinkelVergelijker.nl met een review-functie waar consumenten webwinkels kunnen beoordelen. Bij slechte reviews, kreeg ik regelmatig het verzoek van web-winkeliers of zij konden reageren op de recensie, zodat bezoekers konden zien dat de klachten serieus werden opgelost.

Door de vraag vanuit de markt ben ik  het klantbeoordelingssysteem verder gaan doorontwikkelen, en heb hiervoor een nieuw bedrijf opgericht waar alle activiteiten onder vallen; The Feedback Company.

Er zijn inmiddels enkele bedrijven actief die ongeveer dezelfde dienst aanbieden, waaronder eKomi en Trustpilot. Maar zij zitten qua pricing een stuk hoger. Wij bieden daarentegen een totaalpakket van diensten aan met maximale service voor minder geld.”

Hoe werkt het?

“Web-winkeliers loggen in op een portal.  Vervolgens nodigen zij, via de review-tool, bestaande klanten uit met de vraag of dat zij hun dienstverlening willen beoordelen.
De klant ontvangt een e-mail waarin een link staat die verwijst naar een afgeschermde pagina. Hier aangekomen beoordeelt de klant de webwinkel aan de hand van acht meerkeuze- en drie open vragen.

The Feedback Company ontvangt de klantbeoordeling en controleert de beoordeling op inhoud, taalgebruik en score.

Zodra de beoordeling op al deze punten is goedgekeurd, wordt die geactiveerd en gepubliceerd op een afgeschermde referentie pagina. Daarnaast komt de review in een widget op de site van de webwinkel. Een widget is een soort banner waarin automatisch de laatste positieve review komt te staan en de beoordeling wordt doorgeplaatst op WebwinkelVergelijker.nl.”

Wat zijn de facts?

“Sinds de lancering, vier weken geleden, hebben al 114 bedrijven een gratis testperiode  aangevraagd. Ik verwacht dat 40% van de testklanten een betalende klant zal worden. Het businessmodel is gebaseerd op aantallen, de massa moet het goed rendabel maken.”

Wie is betrokken?

“De techniek van The Feedback Company is ontwikkeld door Impact in IT, een IT-partner die ook bij mijn eerdere projecten was betrokken. Het design is gedaan door Maze Online. Ik heb daarnaast ondersteuning gehad van mijn oud-werkgever, Martijn van Dijk. Hij heeft een sabbatical jaar en had zodoende tijd om mij de kneepjes van het ondernemers vak bij te brengen.”

 

 

 

Publicatie: 27 oktober 2010

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?