De klant winnen tijdens de oriëntatiefase: ZMOT

Al sinds de start van The Feedback Company omarmen we de evolutie in marketingstrategieën door tools te bouwen waarmee onze klanten online reviews kunnen verzamelen en publiceren. In 2011 kwam Google met een naam voor deze nieuwe stap binnen bestaande marketingstrategieën: 'ZMOT' (Zero Moment of Truth).

 

 

Al sinds de start van The Feedback Company omarmen we de evolutie in marketing-strategieën door tools te bouwen waarmee onze klanten online reviews kunnen verzamelen en publiceren.

In 2011 kwam Google met een naam voor deze nieuwe stap binnen bestaande marketingstrategieën: 'ZMOT' (Zero Moment of Truth).

Tijdens de oriëntatiefase gaat een potentiële klant namelijk zelf online op onderzoek uit. Uit recent onderzoek blijkt dat 80% van deze potentiële klanten online reviews meenemen in hun besluit om met een bedrijf in zee te gaan. 

Het winnen van ZMOT is daarmee essentieel geworden binnen de marketingstrategie van bedrijven. De stap ligt namelijk nog voor de traditionele stap 'FMOT' (First Moment of Truth) of ook wel Shelf genoemd. Binnen FMOT draait het om presentatie, pricing et cetera.

Wanneer klanten bij de ZMOT al afhaken, zijn alle inspanningen die zijn geleverd voor de daarop volgende stappen voor niets geweest. Met uw presentatie, pricing, sales, kwaliteit en snelle levering komt de potentiële klant immers niet meer in aanraking.

In 2015 blijkt de strategie die we in 2010 hebben omarmd nog steeds actueel. Online reviews en transparantie zijn dan ook essentieel voor een succesvolle online marketingstrategie.

Lees meer over het belang van het winnen van ZMOT op Thinkwithgoogle.com

 

Artikel door: Coen van Gennip (CTO The Feedback Company)

 

Publicatie: 12 augustus 2015

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?