In de Spotlight: Smartphonehoesjes.nl

Interview met Marcel Hooft, eigenaar Smartphonehoesjes.nl

“The Feedback Company is een fijne partij om mee samen te werken, zij komen hun afspraken na en leveren een dienst waar wij veel profijt van hebben. De service is perfect waarbij The Feedback Company ons wanneer nodig te hulp schiet met het woord van onze klant zo goed mogelijk naar buiten te laten komen en het vergaren van waardevolle informatie.”

 

 

Smartphonehoesjes.nl heeft bijna 40 duizend klantreviews verzameld via The Feedback Company. Naast klantreviews verzamelt Smartphonehoesjes.nl via The Feedback Company ook haar productreviews op de eigen productpagina’s. De klant wordt na aankoop van een product uitgenodigd om een productreview te schrijven zodat andere potentiële klanten een betere keuze kunnen maken.
Het verhaal achter Smartphonehoesjes.nl begint bij de broers Martijn en Marcel die de eigenaren zijn. Marcel vertelt met passie over de zaak van zijn broer en hem. Een derde broer Stefan is ook sinds dag 1 betrokken bij het bedrijf en is verantwoordelijk voor de gehele logistieke tak in het bedrijf. Ruim 6 jaar geleden is zijn Martijn begonnen met het verkopen van smartphonehoesjes aan de B2B markt. Vrijwel direct hierna is een webshop gelanceerd om consumenten door het hele land te kunnen bedienen. 

Martijn is vandaag de dag naast directeur ook eindverantwoordelijk voor inkoop en het gehele assortiment. Marcel is tevens eindeverantwoordelijk voor IT en marketing. Het bedrijf telt meerdere afdelingen en 75 medewerkers in dienst. Ik kreeg een warm ontvangst en werd vol enthousiasme te woord gestaan in het enorme pand in Leusden.

Smartphonehoesjes.nl verzamelt al sinds 16 november 2011 klantreviews via het systeem van The Feedback Company. Marcel vertelt dat hij nog goed weet hoe het voelde om zijn eerste reviews te ontvangen.
“Leuk, heel leuk om te zien dat mensen zo positief zijn. Ik ben zelf niet continu met klanten bezig, mede door deze reviews weet ik hoe tevreden klanten zijn over onze dienstverlening en producten.”

96% van de consumenten oordeelt in het algemeen positief over een bedrijf, bij Smartphonehoesjes.nl is dit zelfs 98% waarbij de gemiddelde klant het bedrijf een 9.2 geeft. 

 

Wij vonden het interessant om te weten hoe Martijn en zijn broers met negatieve reviews omgaan. Het antwoord is helder:
“Wij checken alle reviews, óók de positieve. Als een klant 4 uit 5 sterren geeft, bestaat er wellicht onvrede en dit willen wij direct oplossen. Wij zoeken contact met de klant  en vinden het uiterst belangrijk dat onze klant 100% tevreden is. We staan altijd klaar om problemen samen met de klant op te lossen.”


Martijn is veelal bezig met het productaanbod en vindt productreviews erg belangrijk voor de kwaliteitscontrole van producten. “Dankzij de reviews kunnen we de kwaliteit waarborgen en we krijgen échte feedback direct van de klant over een product. Wij hebben rechtstreeks contact met fabrikanten waardoor we de fabrikant direct kunnen aanspreken op producten waarbij bijvoorbeeld de kwaliteit te wensen overlaat.

Het aantal klantbeoordeling staat volgens Marcel niet op nummer 1. De klanttevredenheid is het belangrijkste en Marcel vindt het een must om de tevredenheid van de klant te tonen. De beoordeling van andere klanten helpt nieuwe klanten om de juiste keuze te maken en te kunnen vertrouwen op een bedrijf dat service en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. 
Dankzij de positieve beoordeling van Smartphonehoesjes.nl door bijna 40 duizend klanten, wat resulteert in 4,5 sterren bij The Feedback Company, kan Smartphonehoesjes.nl spreken van een succesvolle vorm van reviewmarketing wat een duidelijk conversie verhogend effect heeft. 

Met de aankomende lancering van reviews binnen de Product Listing Ads (Google Shopping) in Nederland spelen de productbeoordelingen een grote rol om ‘zoekers’ in Google te overtuigen om op een product te klikken. Op dit moment zijn reviews bij de Product Listing Ads nog niet in Nederland uitgerold.

Marcel is het eens dat dit een geweldige lancering is. Zo kan Google de consument veel beter bedienen met relevante informatie over producten en krijgen consumenten een beter beeld bij een product dat zij willen aanschaffen. De consument krijgt het gevoel dat een review schrijven er echt toe doet omdat het een groot bereik in Google heeft en anderen kan helpen bij het maken van een keuze.
Naast de consumentenmarkt is Smartphonehoesjes.nl ook actief op de zakelijke markt van telecom accessoires. In 2015 is de website www.smartphonehoesjeszakelijk.nl gelanceerd voor B2B klanten.

De snelheid en kwaliteit die Martijn en zijn broers bieden, maakt het onderscheid met de concurrentie. Logistieke processen zijn goed georganiseerd door Stefan en er wordt maatwerk geboden. 
Er wordt nauw ingespeeld op de behoefte van de zakelijke klant en er wordt snel geschakeld waardoor een gewenst product of een serie producten binnen no time geproduceerd is. Dankzij een uitgebreid netwerk aan fabrieken en een eigen vestiging in Azië kan er snel worden gehandeld. Daarnaast werkt het IT-team van Smartphonehoesjes.nl mee aan het verwezenlijken van de wensen van zakelijke klanten. Grote resellers willen bestellingen vanuit hun eigen systeem kunnen inschieten. De IT afdeling heeft hiervoor een eigen platform gebouwd.

Van hoesjes bedrukken tot distribueren, niets is te gek. Grote merken kunnen bij Smartphonehoesjes terecht om hun merkproducten te laten produceren. Voorbeelden van grote merken zijn FC Utrecht, Barcelona, FAB. en Blond Amsterdam.

Op de vraag waar Smartphonehoesjes.nl over 5 jaar staat, reageert Marcel: “Ik durf het niet te zetten omdat zowel wijzelf als de markt heel snel ontwikkelen. We willen specialist in ons vakgebied blijven en een zo groot mogelijke doelgroep bedienen met onze producten.”

Dank voor je verhaal Marcel! 
Door: Aura Kuipers, Business partner manager by The Feedback Company

 

Publicatie: 19 januari 2016

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?