62% van de consumenten laten een review meewegen in aankoopbeslissing

Uit een onderzoek van WUA Online Marketing naar online klantervaringen, blijkt dat 62% van de geënquêteerden online klantervaringen mee laat wegen bij de aankoopbeslissing.

WUA heeft vanaf november 2007 gedurende 5 maanden in totaal 1.457 Nederlandse respondenten ondervraagd die actief zijn op het internet.

Online klantervaringen zijn beoordelingen, scores of opmerkingen van klanten op een website over een product of dienst. Online klantervaringen (customer reviews) worden al veel gebruikt.

Online shoppen en daarmee online klantervaringen worden steeds belangrijker op het internet. Van de respondenten had 96 % wel eens een product op het Internet gekocht. 62 % zegt online klantervaringen mee te wegen in de aankoopbeslissing. Van de respondenten die één of meer keer per maand een aankoop doen via het internet, neemt zelfs 71 % online klantervaringen mee in de aankoopbeslissing. Naast klantervaringen wil 84 % ook graag ervaringen van experts/professionals lezen.

Publicatie: 08 juni 2010

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?