Webwinkel Weblog.nl: "Kan niet succesvol worden in alleen avonden"

Wij interviewen met regelmaat webwinkeliers en E-commerce specialisten. Deze keer de ervaringen van Arjan van Es. De ondernemer achter de Feedback Company. Feedback en referenties van klanten op je website.
V: Vertel eens Arjan, waarmee ben je zoal actief?

Momenteel ben ik zeer actief met de Feedback Company. Een initiatief waarmee online shoppers ervaringen kunnen achterlaten op webwinkels waar zij hun aankopen hebben gedaan. Op deze manier bouwt een webwinkel een mooie lijst met ervaringen en referenties op om zo toekomstige klanten te kunnen informeren van de eigenschappen van de webwinkel en natuurlijk om extra vertrouwen op te kunnen bouwen.

The Feedback Company is in september gelanceerd en inmiddels zijn er al goede gesprekken met een flink aantal webwinkels en webwinkel software bedrijven om onze techniek te integreren.

V: Je naam klinkt bekend, is dit je eerste ecommerce initiatief?

Nee ik ben al een tijdje bezig met verschillende websites op het gebied van online verkoop. Drie jaar geleden ben ik begonnen met samenvoordeel.com. Ik verzamelde consumenten bij elkaar die eenzelfde soort product wilden hebben (bijvoorbeeld elektronica). Vervolgens bood ik de productlijsten aan bij verschillende webwinkels zodat zij een speciale aanbieding konden maken. Erg jammer dat het concept nooit goed van de grond is gekomen, want tegenwoordig doen collectieve inkoopsites het erg goed (Groupon).

Mijn volgende website was webwinkelvergelijker.nl waarvoor wij inderdaad eerder contact hadden. WebwinkelVergelijker is, wat de naam al zegt, een website waar webwinkels worden vergeleken en waar bezoekers ook reacties konden geven op de genoemde webwinkels. 

V: Hiermee ben je fulltime gaan ondernemen. Een lastige keuze?

Ja en nee. Ja want als het mis zou gaan had ik wel een groot probleem, ook gezien het feit dat ik geen noemenswaardige  diploma’s heb naast mijn Havo-opleiding. Ik zag wel een goede oplossing in het intrekken bij mijn ouders. Daarmee bespaarde ik aardig kosten waardoor het risico goed te overzien bleef.

Aan de andere kant was de keuze ook weer heel gemakkelijk. Ik wist dat als ik geld wil verdienen met WebwinkelVergelijker, dat ik hiervoor voltijd moest gaan werken. Tot nu toe werkte ik er alleen in de avonden of in het weekend aan en op deze manier kon het geen succes worden. Ik moest er meer tijd in steken en gewoon fulltime werken aan mijn website wilde ik deze echt rendabel maken. Ik wilde nu succes zien dus moest ik er wel voor gaan. 

Dat was toen met WebwinkelVergelijker waarop bezoekers konden reageren met ervaringen bij webwinkels. Hieruit is het idee voor mijn volgende bedrijf ontstaan. Steeds vaker kreeg ik de vraag van webwinkels of ze konden reageren op negatieve reacties. Met Feedback Company kan dat nu.

V: Waarmee de eerste hoogtepunten al zijn bereikt!

Jazeker! Bij de lancering werden persberichten enorm goed opgepakt. Twinkle Magazine, Frankwatching, en enkele andere weblogs schreven over het initiatief waardoor er gelijk veel respons was. In de eerste twee weken waren er al meer dan vijftig webwinkels die een proefperiode hadden afgesloten. Ook software bedrijven namen contact op. Een van de grotere webwinkel software aanbieders, Biedmeer, had bijvoorbeeld gelijk interesse. Met hen hebben we een partnership afgesloten waardoor er mogelijk gelijk meer dan tienduizend webwinkels van onze feedback koppelingen gebruik kunnen maken.

Ondertussen hebben ook One Stop Webshop en ShopFactory interesse getoond. Wat mij opvalt is dat juist grote partijen gelijk enthousiast zijn en minder grote partijen vaak nog even de kat uit de boom kijken. Blijkbaar is de software ontwikkeling en techniek bij bedrijven zoals Biedmeer een minder groot probleem en kunnen deze sneller schakelen. 

V: Het klantenbestand groeit en het bedrijf zelf?

De positieve ontwikkelingen heeft ook het gevolg dat wij, ik en één administratieve parttime medewerker,  straks niet alle werkzaamheden meer alleen kunnen verwerken. Op dit moment ben ik bezig met een sollicitatieprocedure voor een fulltime medewerker die het team komt versterken. Een spannende nieuwe  fase breekt aan waarin het zolderkamerbedrijfje door zal groeien naar een volwassen bedrijf in een kantoorpand! 

Lees verder: http://www.webwinkelweblog.nl/interviews/kan-niet-succesvol-worden-in-alleen-avonden.html

 

 

 

Publicatie: 20 december 2010

Terug naar het overzicht

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?