Google Adwords integratie

Webwinkels die adverteren via Google AdWords kunnen de Google Shopping resultaten inzetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Uw beoordelingen met de ratingstars worden weergegeven bij uw Adwords advertenties, waardoor deze extra opvallen met een verhoging van de CTR (click through rate) als resultaat.

 

Het eerste wat opvalt is dat de Adwords advertenties vaker worden getoond. Goed nieuws dus voor de adverteerders omdat hier geen extra kosten voor worden doorberekend.

 

Hoe krijgt u uw webshop reviews in Google Shopping geïndexeerd?

Bedrijven en webshops die adverteren via Google AdWords hebben de mogelijkheid om hun productfeed tevens in te zetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Alleen bepaalde advertenties kunnen worden weergegeven met extensies voor beoordeling verkoper. Hiervoor hoeft u uw accountinstellingen niet te wijzigen. Als u aan de volgende criteria voldoet, gebeurt de distributie automatisch en wordt u automatisch aangemeld voor weergave van reviews bij uw advertenties op Google.com en zoekpartners van Google. De criteria zijn:

  • Uw campagne moet zijn aangemeld voor Google Zoeken.
  • De gebruiker moet zoeken op google.com, google.de, google.co.uk, google.co.jp, google.fr, google.com.br, google.nl, google.com.au, google.ch, google.it of google.es.
  • U moet een adverteerder zijn die betaalde goederen of services aanbiedt aan gebruikers of die het kopen of verkopen van producten of services via een marktplaats mogelijk maakt.
  • Uw bedrijf moet ten minste 150 unieke recensies hebben met een gemiddelde beoordeling van 4 of meer sterren in Google Shopping, begin direct met het verzamelen van deze unieke reviews.
    • Ten minste tien van die recensies moeten zijn geschreven in de taal van de Google-interface van de gebruiker.
    • Reviews in Google Shopping bestaan uit een gecombineerde beoordelingsscore met fragmenten van klantrecensies van sites van derden en Google Checkout.
  • U hoeft geen Google Merchant Center-account te hebben om ervoor te zorgen dat uw advertenties geschikt zijn voor reviews.

Reviews van bedrijven en webwinkels die via het systeem van The Feedback Company zijn verzameld, worden automatisch opgenomen in Google Shopping en Adwords.

 

Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?