Indexatie Google Shopping

Hoe krijgt u uw webshop reviews in Google Shopping geïndexeerd?

Webwinkels die adverteren via Google AdWords hebben de mogelijkheid hun productfeed tevens in te zetten voor de Ad extensies in hun Adwords campagne. Hiervoor dient een adverteerder zijn of haar Google Merchant Center account te koppelen aan zijn Google AdWords account.

Alleen bepaalde advertenties kunnen worden weergegeven met extensies voor beoordeling verkoper. Hiervoor hoeft u uw accountinstellingen niet te wijzigen. Als u aan de volgende criteria voldoet, gebeurt de distributie automatisch en wordt u automatisch aangemeld voor weergave van reviews bij uw advertenties op Google.com en zoekpartners van Google. Deze criteria zijn:

  • Uw campagne moet zijn aangemeld voor Google Zoeken.
  • De gebruiker moet zoeken op Google.com, Google.co.uk, Google.de, Google.fr of Google.nl.
  • U moet een adverteerder zijn die betaalde goederen of services aanbiedt aan gebruikers of die het kopen of verkopen van producten of services via een marktplaats mogelijk maakt.
  • Uw bedrijf moet ten minste dertig unieke recensies en een beoordeling van vier of meer sterren in Google Shopping hebben.
    • Ten minste tien van die recensies moeten zijn geschreven in de taal van de Google-interface van de gebruiker.
    • Reviews in Google Shopping bestaan uit een gecombineerde beoordelingsscore met fragmenten van klantrecensies van sites van derden en Google Checkout.
  • U hoeft geen Google Merchant Center-account te hebben om ervoor te zorgen dat uw advertenties geschikt zijn voor reviews.

Als de advertentie een vak met een plusteken voor advertentie-extensies (bijvoorbeeld voor productextensies of locatie-extensies) of Sitelinks bevat, worden extensies voor reviews de regel met de zichtbare URL gebruiken.

Reviews van die via het systeem van The Feedback Company zijn verzameld, worden automatisch opgenomen in Google Shopping en Adwords.


Mijn reviews worden niet weergegeven in Google Shopping

Beoordelingen voor Google Shopping worden pas in Adwords weergegeven voor uw bedrijf als er 30 unieke reviews zijn verzonden.

Recensies worden niet in real-time toegevoegd aan de zoekresultaten van Google Shopping. Daardoor kan er mogelijk enige tijd zitten tussen uw ontvangst van een nieuwe recensie en de verwerking ervan in uw beoordeling in de zoekresultaten van Google Shopping. Hetzelfde geldt wanneer een recensie wordt verwijderd van een website met reviews. 

Als u heeft gemerkt dat uw recensies niet langer worden weergegeven, controleert u of de winkelnaam en het geregistreerde domein in uw account van Google Merchant Center en op de beoordelingswebsites overeenkomen.

Meer informatie over het bijwerken van de winkelnaam en de URL van de website in de accountinstellingen van Google Merchant Center.
Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?