Magento webshop reviews in Google Shopping

Heeft u een Magento webshop? Maakt u nog geen gebruik van Google Shopping maar wilt u wel uw reviews in Google Shopping? Zorg dan dat u via de klantfeedback tools van The Feedback Company automatisch wordt opgenomen in Google Shopping. Wilt u tevens uw producten laten opnemen in Google Shopping ? Op de pagina Google Shopping koppelen aan Magento webshop leggen wij uit hoe u in enkele stappen uw producten zichtbaar maakt in Google Shopping.



Naast het tonen van uw producten in Google Shopping en de organische zoekresultaten van Google is het nu dus ook mogelijk om reviews te tonen in Google Shopping, Adwords en de organische resultaten. Door uw reviews te tonen in Adwords is er een grotere kans dat potentiële klanten op uw advertenties klikken omdat ze opvallen, daarnaast waardeert Google deze advertenties op dit moment hoger, met een besparing op uw adwords als gevolg.


U hoeft niets in te stellen in Google Adwords

Alleen bepaalde advertenties kunnen worden weergegeven met extensies voor beoordeling verkoper. Hiervoor hoeft u uw accountinstellingen niet te wijzigen. Als u aan de volgende criteria voldoet, gebeurt de distributie automatisch en wordt u automatisch aangemeld voor weergave van verkopersbeoordelingen bij uw advertenties op Google.com en zoekpartners van Google. Deze criteria zijn:

  • Uw campagne moet zijn aangemeld voor Google Zoeken.
  • De gebruiker moet zoeken op Google.com, Google.co.uk, Google.de, Google.fr of Google.nl.
  • U moet een adverteerder zijn die betaalde goederen of services aanbiedt aan gebruikers of die het kopen of verkopen van producten of services via een marktplaats mogelijk maakt.
  • Uw bedrijf moet ten minste dertig unieke recensies en een beoordeling van vier of meer sterren in Google Shopping hebben.
    • Ten minste tien van die recensies moeten zijn geschreven in de taal van de Google-interface van de gebruiker.
    • Verkopersbeoordelingen in Google Shopping bestaan uit een gecombineerde beoordelingsscore met fragmenten van klantrecensies van sites van derden en Google Checkout.
  • U hoeft geen Google Merchant Center-account te hebben om ervoor te zorgen dat uw advertenties geschikt zijn voor verkopersbeoordelingen. Wel heeft u een partij als The Feedback Company nodig om ervoor te zorgen dat u zonder enige moeite unieke reviews genereerd die kunnen worden opgenomen in Shopping..

Als de advertentie een vak met een plusteken voor advertentie-extensies (bijvoorbeeld voor productextensies of locatie-extensies) of Sitelinks bevat, worden extensies voor verkopersbeoordelingen de regel met de zichtbare URL gebruiken.


Wanneer verschijnen de  review-extensies in Adwords?

Uw bedrijf moet ten minste 30 unieke reviews hebben gegenereerd via ons systeem. Vanaf dat moment worden de reviews geïndexeerd en zullen ze na korte tijd zichtbaar zijn bij iedere zoekopdracht  naar 1 van uw zoekwoorden binnen uw campagnes. Google laat de reviews zien doormiddel van het totale aantallen de gele sterren die de gemiddelde overall score (1 tot 5 sterren) vertegenwoordigen. Zodra een bezoeker klikt op het aantal verkopersbeoordelingen, wordt men direct doorverwezen naar de reviewpagina van de desbetreffende webshop in Google Shopping. In de praktijk blijkt dat de CTR voor advertenties met review-extensies veel hoger ligt dan voor advertenties zonder reviews.



Professionele online feedback tools voor bedrijven en webshops. Geïnteresseerd?